Co powinna zawierać oferta hotelu?

Oferta hotelu – jak ją napisać? Jak przekuć pomysły na oferty pakietowe? Podkreślić walory hotelu lub pensjonatu, by skutecznie zachęcić gości do spędzenia urlopu w Twoim obiekcie?

Jest pewna grupa stałych gości hotelowych, która nie potrzebuje wczytywać się w treść oferty wielkanocnej, bo rok do roku odwiedza hotel i wie na co może liczyć. Jest jednak też duża grupa osób szukających ofert przez Google. Dla nich wejście na stronę z ofertą specjalną może być pierwszym i czasami niestety ostatnim kontaktem z hotelem. Powodów, dla których nie doszło do rezerwacji jest wiele. Część z nich leży po stronie niedoszłego gościa, część po stronie hotelu. Czy oferta hotelu była niewystarczająco dobra?

Houston, mamy problem – dlaczego nie dochodzi do rezerwacji pobytu na stronie hotelu

Musimy zacząć od zdefiniowania naszych problemów. A do tego bardzo często potrzebna będzie nam analiza własna. Co wiąże się z przejrzeniem statystyk w Google Analytics i raportów z kampanii Google Ads.

Strona internetowa może być:
✅ przeładowana, różnego rodzaju wyskakującymi okienkami,
✅ lub mało przyjazna w nawigacji,
✅ po prostu nie jest responsywna, przez co przeglądanie jej na smartfonach jest bardzo ciężkie.

Czasami oferta pobytowa, która rok do roku odświeżana jest z okazji świąt wielkanocnych również nie zachęca:
✅ jest mało precyzyjna, bo co to znaczy np. obfite śniadania? (bufet, serwowane do stolika, dokładki, na wynos?)
✅ posiada za dużo opcji wyboru, np. na podstronie z ofertą wielkanocną znajdują się dodatkowe trzy pakiety świąteczne do wyboru. A odnosząc się do psychologii wiemy, że jeżeli wybór jest zbyt ciężki, to często rezygnujemy z niego zupełnie, na rzecz prostych rozwiązań.
✅ nie pokazuje atutów miejsca i za mało w niej języka korzyści.

To zaledwie kilka powodów w całym ocenie niedociągnięć. Jeżeli chcesz mieć większą świadomość i wiedzieć np. jak po Twojej stronie www poruszają się internauci skorzystaj z narzędzia hotjar. To bardzo pomocna rzecz, która pokaże Wam, co bardziej, a co mnie interesuje potencjalnych gości. Oczywiście Google Analytics też będzie w tym aspekcie pomocne, ale hotjar obrazowo pokaże Wam ruch na stronie.

Oferta hotelu – dla kogo ją tworzysz?

Tworząc hotelowe oferty pakietowe pamiętaj o tym, by określić grupę odbiorców i persony, czyli przedstawicieli tych grup. Na ten temat pisałam już kilkukrotnie, więc odsyłam do artykułów, z którymi warto zapoznać się przed tworzeniem i pisaniem tekstów ofert pakietowych.

🚀 Jak stworzyć personę i określić grupy gości hotelowych? Pobierz Kartę Persony!

🎯 Jak mówić do gości, żeby nas rozumieli

🚀 Milenials – 7 podpowiedzi, które ułatwią komunikację z gościem hotelu

🎯 Klient nasz pan? Niekoniecznie. Rzecz o badaniach i zarządzaniu klientem

Wspomnienia z pobytu w hotelu – jak pisać oferty hotelowe/pakiety

Gdy przybiłeś już piątkę ze swoimi personami dobrze wiesz, co dla nich jest istotne. Jakiego problemu chcą się pozbyć wyjeżdżając na urlop? Jakich korzyści oczekują i co dla nich jest wartościowe?

I w tym momencie podzielę się z Wami badaniami Daniela Kahnemana, psychologa i ekonomisty oraz laureata nagrody Nobla. Badacz zadał swoim studentom pytanie, o to, ile zapłaciliby za dwutygodniowy pobyt w wymarzonym kurorcie. Pojawiły się odpowiedzi adekwatne do aktualnych cen rynkowych. Po chwili zadał im jeszcze jedno pytanie. Ile zapłaciliby za tę samą wycieczkę, jeżeli zaraz po powrocie otrzymaliby zastrzyk, który wymaże ich wspomnienia? Zdjęcia i relacje na Instagramie przepadną. Zostanie opalenizna, ale wspomnień nie będzie. Okazało się, że w oczach studentów wyjazd taki stracił sens i wiele osób stwierdziło, że nie są zainteresowani taką wycieczką.

A jakie wnioski możemy wyciągnąć z tego my? Oczywiście standardy, które oferujesz w swoim hotelu są ważne. Atrakcje, które zapewniasz też, ale dla studentów wartością były wspomnienia z podróży. Dlatego tak ważne jest dobre poznanie swojej grupy docelowej i poznanie ich wartości. Czasami bowiem szukając hotelu lub pensjonatu standard obiektu jest dla turysty mniej istotny, a liczy się np. bliskość natury i radość, jakiej doznaje kąpiąc się w promieniach słonecznych. Chce we wczesnowiosennej aurze przemierzać Polanę Chochołowską i podziwiać wysyp pięknych krokusowych łąk. Patrzeć, jak na widok kwiatów otwierają się w zachwycie usta jego dzieci. A później utrwalić te przeżycia na zdjęciach i w pamięci.

Co powinna zawierać oferta hotelu?

Nazwa oferty:

  • Powinna być jasna i opisowa.
  • Nie może wprowadzać w błąd.
  • Pomocny w tworzeniu nazwy może być planer słów kluczowych. Sprawdź, jakie frazy w Google wpisują internauci szukający oferty, bo to może zwiększyć możliwość dotarcia z ofertą do osób zainteresowanych. Tworząc pakiet świąteczny nie pisz “Boże Narodzenie 2022”. Opisz go dokładniej np. Boże Narodzenie w górach z wyżywieniem + dziecko gratis!

Treść oferty:

  • Opiszcie najważniejsze rzeczy, które wchodzą w skład oferty: pokój i jego wyposażenie, śniadania, internet, parking, spa, sala zabaw itp.
  • Pisz, tak aby podkreślić walory oraz zysk dla gościa, np. goście nie muszą dopłacać za miejsce parkingowe? Koniecznie to napisz! “U nas parking jest bezpłatny, oszczędzisz w ten sposób nawet kilkaset złotych!”

Za dodatkową opłatą:

  • Jeżeli chcesz podnieść sprzedaż informacje o usługach i produktach za dodatkową opłatą zamieść tuż pod ofertą.

Opinie gości:

  • Znajdź najbardziej pomocne i autentyczne opinie Twoich gości na Google i na Bookingu i dołącz kilka z nich do oferty. Ważne, by opinie powiązane były sezonowością z ofertą. Jeżeli tworzysz ofertę zimową i chcesz poprzeć dowodami, że stok jest tuż obok hotelu i gościom to odpowiada – to załącz taką opinię.

    Aktualizacja (07.04.2023): Wprowadzona w 2023 roku w życie Dyrektywa Omnibus nakłada nowe obowiązki na hotelarzy. Jak podaje PRAKREACJA: „Jeżeli publikujesz opinie o swoich produktach lub usługach, to od 1 stycznia 2023 roku musisz informować, czy, a jeśli tak – w jaki sposób – weryfikujesz autentyczność tych opinii.” Patrząc więc na większość systemów i własnych stron na których działają hotelarze zweryfikowanie autentyczności opinii jest mało możliwe. Narzędzia takie posiadają jednak np. Booking.com (opinię może pozostawić tylko zarejestrowany użytkownik, który faktycznie był gościem hotelu).

Umieść dodatkowe informacje:

  • Warto również wykorzystać zakładkę dodatkowych informacji (warto wiedzieć, dodatkowo płatne, atrakcje i lokalizacja, udogodnienia dla dzieci, wellness i spa, wyżywienie) jest to bowiem miejsce, w którym możesz opisać swoją ofertę gastronomiczną lub zachęcić do przyjazd ze względu na atrakcje. Dobrze, żeby dodatkowe informacje też były aktualizowane sezonowo, czyli przy pakiecie sylwestrowym raczej nie piszemy o możliwości wypożyczenia rowerów 😉

Podsumowanie

Dużą część propozycji wartości dla gościa Twojego hotelu powinny stanowić rzeczy, które są dla niego wartością i zapadną w pamięć. Standardowe informacje o noclegu, dostawkach, zakwaterowaniu, wyżywieniu, rabatach do spa, możliwości wypożyczenia roweru, o parkingu i dostępie do internetu są istotne. Ale nie wyróżnią Twojej oferty spośród innych. Dlatego tworząc i pisząc oferty pakietowe nawiązujmy do tego, co istotne dla gościa.