Zbuduj potęgę w internecie, albo zgiń! – Grzmi autor z okładki książki. I co do tego, że internet stał się teraz nie tylko medium informacyjno-promocyjnym, ale również dobrym sposobem na organizowanie pracy i sprzedaży, z pewnością się zgodzę.

 

Michał Miernik pisze, że jedną z inspiracji do powstania książki była rosnąca liczba hoteli i innych obiektów noclegowych. Konkurencja wymusza prowadzenie efektywnych działań. I do tych działań autor zachęca i opisuje je krok po kroku. Swoją książkę adresuje szczególnie tym, którzy marketing internetowy traktują jak zło konieczne. „Moją intencją było napisanie poradnika, który będzie zrozumiały zarówno dla specjalistów do spraw marketingu w dużych hotelach, jak i właścicieli najmniejszych biznesów hotelarskich, zaczynających przygodę z tą branżą.” – pisze autor.

Hotel online to 204 strony po brzegi wypełnione konkretami. Znaleźć tu można zarówno podstawowe zagadnienia, jak i tematy, które dopiero w ostatnim czasie zawładnęły umysłami specjalistów. Autor opisuje kanały sprzedaży i dystrybucji. Wyjaśnia czy lepiej zdecydować się na własny projekt strony czy szablon. Pisze o tym, jak budować zasięgi w mediach społecznościowych oraz co zrobić by e-mail marketing był skuteczną formą komunikacji z klientem. W książce jest sporo o przydatnych narzędziach, dużo linków i przykładów. Dzięki temu czyta się ją naprawdę szybko.

Michał Miernik do zabrania głosu na łamach książki „Hotel online” zaprosił ekspertów z branży. Znaleźć można tu porady od Dawida Musiała z Hotel Narvil Conference&Spa, Dagmary Plata-Alf z Hotel Media Group czy Moniki Czaplickiej z Wobuzz.

Czy dzięki tej książce można zbudować przewagę w internecie? Tak, o ile hotelarz potraktuje ją nie jak podręcznik a ćwiczeniówkę. Bez wsparcia z zewnątrz się nie obejdzie, jeżeli działania mają być naprawdę efektywne. Jednak wiedza przekazana w „Hotel online” na pewno ułatwi współpracę z podwykonawcą. Książkę można nazwać e-marketingową pigułką wiedzy. I o ile specjaliści ds. marketingu z pewnością sięgną po rozszerzenie tematów tam poruszanych, to dla właścicieli obiektów może być to wiedza zupełnie wystarczająca.

Z pewnością warto zajrzeć. Polecam!