W kwietniu brałam udział w Hotel Meeting. Zacne wydarzenie. Bezpłatne dla hotelarzy. Chwali się. Moderatorem wydarzenia był Maciej Straus, CEO, Hotel Afrodyta **** Business & SPA, którego wcześniej nie znałam. Zrobił na mnie dobre wrażenie. Z opanowaniem i dystansem bardzo dobrze poprowadził konferencję. Merytorycznie. Jego prezentacja również należała do jednych z ciekawszych.

Pojechałam tam w roli cichego obserwatora. Chciałam posłuchać co w trawie piszczy i podejrzeć prelegentów. Nie pierwszy raz zresztą wniosek mój jest taki, że mówienie do ludzi łatwe nie jest. Dlatego gratuluję wszystkim, którzy na scenie wystąpili.

Minęło już trochę czasu od wydarzenia. I tym, co do tej pory siedzi mi w głowie, podzielę się w krótkich zdaniach:

– Radca prawny, Marcin Fengler, namawiał do uważności przy wystawianiu faktur. Ktoś anulował imprezę, pobyt w hotelu? Co wpisać na fakturze? Np. koszt anulowania opłaty rezerwacyjnej za pokój. Będzie lepszym rozwiązaniem, niż : opłata za świadczone usługi. Których w związku z anulacją klient nie poniósł, a sąd do takiego zapisu może mieć zastrzeżenia.

– Adrian Hołub, Współwłaściciel Polish Geodetic Group, zwrócił uwagę na roczny podatek od nieruchomości. Drogi Hotelarzu, ile metrów powierzchni użytkowej wprowadziłeś do ewidencji? Czy oby nie za dużo? Warto zwrócić uwagę, na to, czy nie przepłacacie.

– Mikołaj Jaworski, Zastępca Szefa Kuchni Brant Hotel & Restaurant **** opowiadał o śniadaniach. Rzucił pomysł, żeby poranną kawę gość mógł zabrać ze sobą w podróż. Świetne w swej prostocie.
Swoją drogą kilka dni temu rozmawiałam z koleżanką, która sporo podróżuje po Polsce i stwierdziła, że najsłabszym punktem hoteli jest właśnie kawa! Zazwyczaj chodzi do baru, by tam przygotowano jej kawę z profesjonalnego ekspresu.

– Wojciech Sroka, właściciel getinweb, mówił o tym, jak 11 tysięcy zamienił na 220 tysięcy 😉 Oczywiście opowiadał o udanej kampanii Google Adwords.

Kolejne spotkanie 22 października. Polecam. Warto.