Strona internetowa hotelu i jej widoczność

Dobrze wypozycjonowana strona internetowa hotelu to oczywisty sposób do pozyskania nowych gości. Jak poprawić zatem widoczność strony www, by zwiększyć liczbę rezerwacji bezpośrednich?

Strona internetowa hotelu i jej widoczność jest podstawą, by zawalczyć z OTA (Online Travel Agency) o rezerwacje bezpośrednie. Być może ktoś jeszcze pomyśli: „Ale my sprzedajemy przez Booking, z naszą własną stroną internetową zawsze są jakieś problemy, a to nie jest mobilna, a to programista mówi, że się nie da czegoś zmienić.”

Skąd taki przykład? Niestety podobne słowa często padają z ust hotelarzy. Własną stroną internetową po prostu nie ma kto się zająć. A ona, jak każdy inny kanał komunikacji wymaga od nas zaangażowania i czasu, by przynosić realne dochody. Jednak, gdy już ten czas znajdziecie, to uwierzcie będziecie zadowoleni z efektów. Ponieważ w znaczny sposób zwiększycie liczbę rezerwacji bezpośrednich, nie tracąc 15-20% na prowizjach.

Na co zwrócić uwagę i jak zadbać o lepsze pozycjonowanie strony hotelu? Przedstawiam Wam kilka podpowiedzi. Miejcie jednak na uwadze, że poniższe sposoby, na zwiększenie widoczności strony internetowej nie wyczerpują całego tematu.

Strona internetowa hotelu a słowa kluczowe zwiększające widoczność w Google

Dobór odpowiednich słów kluczowych do strony internetowej hotelu to jedna z podstaw wpływająca na wysokie pozycje strony w wyszukiwarce Google. Jak się do tego zabrać?

Można skorzystać z darmowego planera słów kluczowych lub płatnego bardzo fajnego rozwiązania Senuto. Temat doboru słów kluczowych jest rozległy, więc podsuwam jedynie proste, ale przez to w miarę łatwe, rozwiązanie. 

Widoczność strony internetowej hotelu

Załóżmy, że prowadzisz obiekt w górach. Korzystając z jednego z powyższych narzędzi wpisujesz hotel w górach. I automatycznie dostajesz podpowiedzi, jakich fraz szukają internauci marzący o urlopie w górach, np. hotel z basenem w górach, wczasy w górach z wyżywieniem i basenem, noclegi w górach z basenem, wczasy w górach z wyżywieniem i basenem krytym.

Jednocześnie otrzymujesz podpowiedź, że potencjalnym gościom zależy na:

  • basenie 😉
  • i pakietach z wyżywieniem.

A to oznacza, że jeśli jesteś posiadaczem powyższych atrakcji możesz wykorzystywać te frazy, jako kluczowe dla Twojej strony.

Zaproponowane frazy mają jednak jeden minus są bardzo popularne, przez co trudniej będzie dostać się na pierwszą stronę wyników. Co wówczas? Szukajmy fraz szczegółowych. Zamiast popularnej frazy romantyczny weekend dla dwojga w górach (średnia miesięczna liczba wyszukiwań 100-1 tys.) użyjmy frazy romantyczny weekend dla dwojga zakopane (średnia miesięczna liczba wyszukiwań 10-100). Jak widać zainteresowanie jest dużo mniejsze, ale za to wiemy, że po drugiej stronie siedzi ktoś, kto już wybrał kierunek podróży, a to zwiększa szanse na rezerwację. 

Oczywiście, z wyczuciem musimy zadbać o pojawianie się słów kluczowych m.in. w tytułach stron, w lidach oraz nagłówkach. Ale pamiętajmy przede wszystkim o tym, że ważna jest ciekawa dla użytkownika i niepowtarzalna treść na stronie.

Treść (content, copywriting) wysokiej jakości a pozycjonowanie www hotelu

Znając już słowa kluczowe możemy przejść do pisania tekstów na stronę internetową. Oczywiście zakładając, że strona już istnieje i ma określony szablon i menu. 

I tu bardzo ważna kwestia, której trzeba się trzymać: nie przesadzajmy ze słowami kluczowymi. 

Frazy muszą pojawiać się w tytułach, nagłówkach i oczywiście w tekście, ale z wyczuciem. Zbyt duża liczba fraz kluczowych przyniesie odwrotny skutek i strona może przepaść w czeluściach internetu. Jeśli chcesz wiedzieć, czy nie przesadzasz z ilością słów kluczowych, czy ustawiłeś frazy kluczowe w obrazach czy długość tekstu jest wystarczająca – możesz zainstalować Yoast SEO dla WordPressa

Pisząc nie musisz nastawiać się na kilkustronicowe wypracowania. Dobrze jednak, gdyby tekst był logiczny, absolutnie nie odtwórczy, przemyślanie ułożony i prosty w odbiorze. Tekst powinien być przeplatany zdjęciami lub filmami wideo. 

Poza tekstem ważne jest jego rozłożenie na stronie. Pamiętaj, że długie kolumny tekstu zniechęcają do czytania, a to sprawia, że internauta może szybko opuścić stronę. A przecież zależy nam na tym, żeby pozostał na niej jak najdłużej. Czas spędzony na stronie ma wpływ na jej widoczność! Widząc zainteresowanie internauty Google wyżej plasuje daną podstronę w swoim rankingu.

copywritng na stronę www hotelu

Szybkość ładowania się strony www i jej responsywność

Przechodzimy do jednego z ważniejszych czynników rankingowych. Wydajność wpływa na widoczność strony internetowej hotelu. Parametry www możecie sprawdzić za pomocą PageSpeed Insights.

Strona, która zbyt długo się ładuje, zniechęca do wejścia na nią. Podobnie jest w sytuacji, gdy www nie jest responsywna, nie można sprawnie przejść przez zakładki, znaleźć potrzebnych informacji czy po prostu jest nieintuicyjna. Wydajność strony to bardzo szeroki temat, badany na różne sposoby. Gotową stronę powinno przetestować kilkanaście osób i podzielić się wrażeniami – to najprostszy, choć nie doskonały, sposób aby dowiedzieć się, czy korzystanie z hotelowej www będzie intuicyjne.

Pamiętajmy, że walory estetyczne nie mogą przesłaniać takich podstawowych parametrów jak wydajność strony. Strona ma być skutecznym narzędziem sprzedażowym. Miejmy to na uwadze projektując strukturę, treść i call to action, czyli wezwanie do działania.

Zdjęcia a pozycjonowanie strony hotelu

Czasami obok najprostszych rozwiązań poprawiających widoczność strony internetowej hotelu przechodzimy obojętnie. Ba! Po prostu nie wiedząc, że internauci coraz częściej wyszukują nie tylko bezpośrednie odnośniki do stron, ale również grafiki w wyszukiwarce Google. Dlaczego? Obraz lepiej do nas przemawia. Poza tym chcemy sobie skrócić proces wyszukiwania i liczymy na to, że od razu coś rzuci nam się w oko.

Weźmy na przykład rodzinę podróżującą z małymi dziećmi. Jest spore prawdopodobieństwo, że zaczną szukać grafik na frazę hotel z placem zabaw dla dzieci

Kluczowe jest więc, żeby strona hotelu pojawiała się w wyszukiwarce grafik na wysokich pozycjach. Od czego zacząć? Od opisania zdjęcia lub obrazu, który wstawiamy na stronę internetową. Twój hotel jest przyjazny zwierzętom? W tekście alternatywnym napisz: hotel przyjazny psom gdańsk + nazwa obiektu.

Pamiętajmy też, by na stronie nie umieszczać zbyt ciężkich zdjęć. Ja staram się trzymać zasady, by pliki graficzne nie przekraczały 150 kb. Absolutnie niedopuszczalne są plik ważące 1 mb i więcej.

jak opisać grafikę zdjęcie na www i ile powinno ważyć

Meta znaczniki – prosty sposób na wyższe pozycje w Google

Duży wpływ na widoczność strony ma znacznik TITLE, który podobnie jak META OPIS jest jednym z elementów zachęcających do wejścia na stronę. W jednym i drugim przypadku warto stosować nie powtarzające się opisy i najważniejszą dla strony frazę kluczową. Nie można tu zamieszczać tylko słów kluczowych. Algorytm Google może na to źle zareagować, obniżając pozycję www.
Pamiętajmy również o adresach URL, warto nadawać im przyjazny opis, bo to ułatwia internaucie rozeznanie się, w którym miejscu na stronie się znajduje.

wyższe pozycje w google hotel

Aby zmienić te opisy w panelu Profitroom należy wejść w zakładkę marketing -> strona www -> edycja metadanych.

Strona internetowa hotelu i linkowanie wewnętrzne

Linkowanie to temat rzeka. Dlatego teraz podpowiem Ci tylko jedno rozwiązanie, z którego być może jeszcze nie korzystasz. Zwróć uwagę na linki w obrębie domeny hotelu, czyli linkowanie wewnętrzne. Piszesz tekst o tym, gdzie w okolicy można uprawiać jogging. Nie zapomnij dodać tu również odnośnik www, pod którym opisana jest hotelowa sala fitness. Wiadomo, w razie niepogody lepiej przenieść się pod zadaszenie. Dlaczego tak ważne jest linkowanie w ramach twojej strony? Ułatwiasz i zachęcasz internautę do przechodzenia na kolejne podstrony. A robotom Google pokazujesz, że masz plan na strukturę całej strony. Oczywiście pozytywnie wpływasz na budowanie Topical Authority, czyli strona będzie postrzegana jako ekspercka w określonym temacie.

Link building, czyli pozyskiwanie linków do strony

I już na koniec temat wiarygodności, a zdobywa się ją m.in. poprzez zwiększenie autorytetu witryny. Strona ma tak duży autorytet jak wiele innych stron powołuje się na jej treść. Im więcej stron o wysokim autorytecie powołuje się na twoją stronę hotelu, tym bardziej zwiększa się jej autorytet. Myśląc o link buildingu spójrz na serwisy, które mają dużą popularność. Sprawdź, co zrobić by dostać się z linkiem na Podróże Onet albo Turystyka RP. Stwórz bazę mediów, blogów internetowych, w których chcesz zaistnieć. I nawiąż z nimi współpracę. Naprawdę tu świetnie sprawdzą się działania public relations i prowadzenia biura prasowego! Zapraszam do współpracy w tym temacie.

Unikajmy za to linków ze stron, których wiarygodność jest marna, a wręcz podejrzana np. witryna powstała jako baza do linkowania.

Strona internetowa hotelu – jak zwiększyć jej widoczność?

Szukasz specjalistki, która zajmie się stroną www hotelu? Zapraszam do kontaktu!

Zaplanuję mapę strony, wymyślę strategię na content, napiszę teksty na www.
Razem z moim zespołem stworzymy kampanie Google Ads.

magda@markowyhotel.pl

agencja seo pozycjonowanie content marketing i google ads dla hoteli