TOP 10: Największe sieci hotelarskie na świecie

„Od kilku lat toczą ze sobą bój o palmę pierwszeństwa: Marriott, Hilton i Intercontinental Hotels Group. Choć czoło peletonu, wydaje być się niezagrożone, to warto zwrócić uwagę na Chiny. W TOP 10 mamy aż dwie chińskie sieci hotelowe, które mają chrapkę na inne sieciówki.”
Tak było jeszcze w 2015 roku, gdy magazyn Hotels opublikował Ranking Największych Sieci Hotelarskich, jak ten ranking wygląda w 2019 roku? 

 

1. Marriott International (USA) – największa sieć hotelowa na świecie

Liczba pokoi: 1 317 368
Liczba hoteli: 6 906
Strona: www.marriott.com
Marriott International funkcjonuje już od 1927 roku. Do 2002 roku sieć funkcjonowała pod nazwą Marriott Corporation. W 2015 roku firma przejęła sieć Starwood Hotels & Resorts zyskując tym samy takie marki jak: Sheraton, Four Points by Sheraton, The Luxury Collection, Le Meridien, Westin.
Marriott w Polsce: Courtyard Gdynia Waterfront, Courtyard Warsaw Airport, Warsaw Marriott Hotel.

01marriot 02marriott 03marriott 04marriott  sheraton-sopot-hotel-kids-club sheraton-sopot-hotel-exterior sheraton-sopot-hotel-club-lounge

 

Przeczytaj też: Jak prowadzić komunikację marketingową hotelu w czasach kryzysu?

 

2. Jin Jiang International (Chiny)

Liczba pokoi: 941 794
Liczba hoteli: 8 715
Strona: www.jinjianghotels.com.cn/en

8279333 11413257 11413279 27073654

 

Zobacz: Jak storytelling buduje markę hotelu?

 

3. Hilton Worldwide (USA)

Liczba pokoi: 912 960
Liczba hoteli: 5 685
Strona: www.hiltonworldwide.com

Hilton Worldwide to sieć prawie ze stuletnią tradycją. Hilton Hotels Corporation powstała w 1919 w Cisco w Stanach Zjednoczonych. Hilton w 2008 roku został umieszczony w magazynie Forbes na 36 miejscu pod względem dochodów na liście największych przedsiębiorstw prywatnych.
Hilton w Polsce: Hilton Garden Inn Krakow Airport, Hampton by Hilton Gdansk Airport, Hilton Gdansk,
DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center, Hilton Garden Inn Krakow, Hampton by Hilton Krakow, DoubleTree by Hilton Hotel Lodz, Hilton Garden Inn Rzeszow, Hampton by Hilton Swinoujscie, DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, Hampton by Hilton Warsaw Airport, Hampton by Hilton Warsaw City Centre, Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre, DoubleTree by Hilton Hotel Wroclaw.

hilton-gdansk-4 hilton-gdansk hilton-gdansk5 hilton-gdans3

4. InterContinental Hotels Group (Wielka Brytania)

Liczba pokoi: 836 541
Liczba hoteli: 5 603
Strona: www.ihgplc.com
Pierwszy hotel InterContinental otwarto w 1946 roku w Brazylii. Wraz z rozwojem tras Pan American World Airways liczba hoteli rosła. Pierwszy InterContinental w USA otworzono w San Francisco w 1975 roku. W 1981 spółkę InterContinental Hotels Corporation przejęła firma Grand Metropolitan z Wielkiej Brytanii, w 1988 japońska Saison Group, w 1998 Bass Brewery, w której w 2003 stworzono InterContinental Hotel Group.
W skład InterContinental Hotels Group wchodzą marki: InterContinental, Crowne Plaza, Indigo, Holiday Inn, Express by Holiday Inn, Staybridge, Candlewood, Even Hotels, Hualuxe Hotels, Army Hotels
IHG w Polsce: InterContinental Warsaw, Holiday Inn Express: Warsaw Airport, Holiday Inn: Warsaw – Jozefow.

2014-06-11_17-06-02-www-warszawa-intercontinental img_02841-www-warszawa-intercontinental intercontinental-warsaw-4083472292-2x1 wwwwarszawaintercontinentalcom1

5. Wyndham Hotel Group (USA)

Liczba pokoi: 809 900
Liczba hoteli: 9 200
Strona: www.wyndhamworldwide.com
WHG istnieje od 1990 roku. Do sieci należy 12 marek m.in.: Super 8, Days Inn, Ramada, Wyndham Hotels & Resorts, Wingate By Wyndham, Hawthorn Suites.

Wyndham Frankfurt Wyndham Grand Salzburg Conference Centre Wyndham Frankfurt Wyndham Frankfurt

6. AccorHotels (Francja)

Liczba pokoi: 703 806
Liczba hoteli: 4 780
Strona: www.accorhotels.com

W Polsce AccorHotels jest znaczącym udziałowcem Orbis SA, który prowadzi hotele w sieciach Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis i Ibis Budget.

mercure02 Novotel Gdansk Centrum Novotel Gdansk Centrum

7. Choice Hotels International (USA)

Liczba pokoi: 569 108
Liczba hoteli: 7 021

Strona: www.choicehotels.com

Choice Hotels International działa w ponad 35 krajach. Firma operuje 11 markami hotelowymi:. Comfort Inn, Comfort Suites, Quality, Sleep Inn, Clarion, Cambria Suites, Main Stay Suites, Suburban Extand Stay Hotel, Econo Lodge, marki Rodeway Inn.

cambia1 cambia2 cambia3 cambia4

8. Oyo Hotels & Homes (Indie)

Liczba pokoi: 515 144
Liczba hoteli: 17 344

Strona: www.oyorooms.com

OYO Hotels & Homes, młody startup hotelowy. Obsługujący hotele i domy. Poprzez działalność w zakresie domów wakacyjnych firma oferuje podróżnym i mieszkańcom miast dostęp do ponad 130 000 domów na całym świecie. OYO działa obecnie w ponad 800 miastach w 80 krajach.

9. Huazhu Group Ltd. (China Lodging Group) (Chiny)

Liczba pokoi: 422 747
Liczba hoteli: 4 230

Strona: www.huazhu.com

HUAZHU to szybko rozwijająca się chińska grupa hotelowa z wieloma markami w portfelu. Założono ją w 2005 roku. Ofertę kieruje zarówno do osób podróżujących służbowo, jak i osób podróżujących w celach turystycznych. Są to zarówno luksusowe obiekty, jak i hotele klasy ekonomicznej. Do sieci należą marki: Joya Hotel, Manxin Hotels & Resorts, Ji Hotel, Starway Hotel, HanTing Hotel, Elan Hotel czy Hi Inn.

10. BTG Hotels Group Co (Chiny) 

Liczba pokoi: 397 561
Liczba hoteli: 4 049

Strona: www.btg.com.cn

BTG założona została w 1998 roku. Beijing Tourism Group jest grupą usług turystycznych działającą w obszarze gastronomii, biur podróży, transportu i hoteli.

11. Best Western Hotels&Resorts (USA)

Liczba pokoi: 295 849
Liczba hoteli: 3 618
Strona: www.bestwestern.pl

Best Western Hotels & Resorts funkcjonuje już od 1946 roku i nie jest typową grupą hotelową zrzeszającą hotele własne lub zarządzane na zasadzie franczyzy, lecz porozumieniem odrębnych obiektów działających pod wspólną marką w formie podobnej do konsorcjum lub spółdzielni.

hotel-krakow-best-western-premier-pokoj-z-dwoma-lozkami krakow-hotel-best-western-premier queen wesele-krakow-best-western-premier-sala1

 

Przeczytaj też: Mapa Podróży Gościa Hotelowego i jej wpływ na doświadczenia klientów

 

Żródło:

[1] https://www.hotelsmag.com/