Content marketing – skuteczny marketing treści dla hotelu

Zastanawiasz się, jak dotrzeć do nowych klientów? Jak pozyskać gościa bez nachalnej reklamy, na którą jesteśmy uczuleni? A przede wszystkim, w jaki sposób utrzymać kontakt z lojalnym gościem hotelowym? Spójrz, jakie rozwiązania oferuje marketing treści.

 

Content marketing inaczej nazywany jest marketingiem treści. Wyjaśnię w tym miejscu, że treść rozumiemy bardzo szeroko, nie tylko o pisanie tekstów nam chodzi. Obok słowa pisanego w jednym rzędzie ustawią się też grafiki, publikacje i video. Skąd bierze się tak duża popularność content marketingu w ostatnim czasie? Gdzie indziej, jak nie w internecie szukamy informacji. Dzieląc się z kolei swoją wiedzą, pozycjonujemy się na specjalistów w danej branży. I ostatni powód – algorytmy Google! A konkretnie „Panda” zmusza właścicieli stron do pisania wartościowych tekstów. Promując te oryginalne teksty a w odmęty internetu spycha krótkie i zduplikowane artykuły.

 

Content marketing dla hotelu – od czego zacząć?

 

Wiem, że słowo strategia niejedną osobę przyprawia o zawrót głowy. W natłoku codziennych obowiązków, tworzenie kolejnej strategii content marketingu może być przytłaczające. W każdym razie nie ma bata. Mam nadzieję, że te kilka pytań przybliży Cię do odpowiedzi na pytanie: jaki content marketing chcesz tworzyć w swoim hotelu.

1. Kim jest Twój gość hotelowy? Jakie treści preferuje? Czy to fan YouTuba? Czy może człowiek, którego młodość nie była obciążona informatyzacją i jedną z jego ulubionych form rozrywki jest książka, a nie czytnik Kindle?
2. Jakie cele chcesz osiągnąć? Chcesz poszerzyć bazę subskrybentów? Zwiększyć liczbę wejść na bloga? A może skuteczniej sprzedawać usługi dla biznesu? Tu warto też zadać sobie pytanie. Jak chcesz zarobić na treściach, które tworzysz? Liczbę pobrań e-booka ze strony internetowej można zmierzyć. Dzięki specjalnie generowanym kodom można również mierzyć np. liczbę transakcji za pośrednictwem stworzonego content. Nie wszystkie działania można przełożyć na złotówki, ale dużą jej część już tak. Pomyśl jak.
3. Na jaki temat będziesz tworzyć content? Przykład. Jeżeli Twój hotel jest mocno nastawiony na ekotrendy to pisanie tekstów na ten temat będzie oczywiste. Jednak, jeżeli jesteś hotelem miejskim, a trawę widzisz u siebie jedynie w parku, do którego musisz przejść się przez tłoczną ulicę. To odpuść ten temat.
4. Jakie doświadczenia u twojego obecnego i przyszłego klienta ma tworzyć marketing treści?
5. Jaki masz pomysł na promocję treści, które stworzysz? Wyślesz newsletter? Opublikujesz video w mediach społecznościowych i dodatkowo skorzystasz z płatnej reklamy? Pamiętaj, że bardzo istotna w content marketingu jest regularna publikacja materiałów i stworzenie takiego zainteresowania, że internauci sami będą wracać po więcej.

 

Marketing treści to nie tylko pisanie tekstów na stronę hotelu

 

Oczywiście planując działania content marketingowe na początku musimy odpowiedzieć na pytanie, z jakich narzędzi skorzystamy, żeby nawiązać komunikację z naszą grupą? Być może najprościej będzie zacząć od stworzenia i prowadzenia bloga. Pamiętaj jednak, by wcześniej przemyśleć całą koncepcję. Jaka tematyka, jak często będziesz pisać treści, jak je rozpowszechniać. Jaką wartość dasz? Warto również zerknąć choćby do podstaw SEO lub poprosić o pomoc osobę w tym temacie kompetentną.

Kiedy ostatnio robiłeś audyt treści na stronie internetowej? Sprawdź, które strony generują większy ruch i wykorzystaj to do dalszego przekierowania. Dopisz coś istotnego na stronie, daj link, a może dodaj atrakcyjną infografikę. Pamiętaj, że internauci doceniają autorskie grafiki. Stwórz dedykowaną infografikę dla hotelu, zamiast kupować fotografię z banku zdjęć.

Chcesz zwiększyć widoczność marki hotelu? Wykorzystaj video content marketing. Nagrywaj długie i krótkie filmy. Wykorzystaj możliwości, które dają media społecznościowe: Instagram TV, relacje i transmisje na żywo na Facebooku.

Dla bardziej zaawansowanych polecam stworzenie hotelowego wydawnictwa. Zespołu pracowników, który na barki weźmie temat custom publishingu (bądź zleci to ludziom, którzy się tym zajmują – mnie ;)). Drukowany magazyn jest wyznacznikiem pewnego prestiżu. Jest elementem budowania marki oraz wspierania lojalności u gości hotelowych.

Content marketing to temat rzeka. Pierwsze kroki pewnie już za Tobą. Warto podchodzić do marketingu treści w sposób świadomy. Wówczas są większe szanse, że teksty, obrazy i video, które tworzysz przyniosą efekty również biznesowe.

Czytaj też: Magazyn drukowany – promocja i budowanie świadomości marki hotelu

Zobacz: Jak prowadzić komunikację marketingową hotelu w czasach kryzysu?