Ponad 7 milionów Polaków korzysta z Instagrama. Blisko 60% tej grupy to kobiety. A ponad połowa przebadanych posiadaczy kont przyznała, że co najmniej raz kupiła coś pod wpływem reklamy.
Nie dziwi więc, że przybywa marek, które prowadzą kampanie reklamowe za pośrednictwem internetu. Z badania IAB Polska/PwC AdEx wynika, że po trzech kwartałach 2019 roku nakłady na reklamę online wzrosły o 12% względem roku 2018 i osiągnęły wartość 3,5 mld złotych. [2]
W mediach społecznościowych większą część budżetów reklamowych zgarnia Facebook, YouTube i właśnie Instagram, czyli najpopularniejsze social media w Polsce.
Instagram Stories – skuteczna promocja hotelu
Instagram to nie tylko zdjęcia, choć tak było na początku. Z czasem wprowadzono tu też format video obsługiwany był przez Stories tzw. relacje, które znikają po upływie 24 godzin. Mark Zuckerberg wraz z zespołem eksperymentował również z Instagram TV. Aplikacja dawała możliwość nagrywania dłuższych materiałów. Wydaje się jednak, że przegrała batalię z TikTokiem, który w formacie video zyskuje coraz większą popularność również w Polsce. Użytkownicy Instagrama nie widzieli również większych korzyści z korzystania z IGTV, bo skoro Stories się sprawdzają, to niby dlaczego mają przyzwyczajać się do czegoś nowego. W każdym razie aplikacja IGTV działa, ale do niedawna widoczną ikonkę IGTV ukryto.
Instastories – jak skutecznie przekierować na stronę www hotelu
Na Stories wprowadzono również bardzo przydatną funkcję, czyli możliwość dodania linku z przekierowaniem do www. Do tej pory administratorzy kont odsyłali do BIO, jedynego miejsca, w którym mógł się znaleźć klikalny odnośnik. Wiemy jednak, że to trochę komplikuje schemat sprzedażowy. Dodanie funkcji SWIP UP (przesuń palcem) umożliwia markom wstawienie linku do strony internetowej już na poziomie Stories. To znacznie ułatwia przejście użytkownika do produktu w sklepie czy do panelu rezerwacji hotelowego pokoju. Opcja SWIP UP dostępna jest tylko dla kont biznesowych, które posiadają co najmniej 10 tys. obserwujących profil użytkowników.
Influencer sprzymierzeńcem hotelu
Wprowadzenie bezpośredniego linkowania z pozycji Stories ma oczywiście zachęcić firmy do tworzenia kampanii reklamowych za pośrednictwem Instagrama. Jednak to nie jedyna droga sprzedaży i promocji hotelu.
Marki dość intensywnie inwestują w promocję na Instagramie wykorzystując do tego influencerów. Wykorzystują ich publiczność licząc na to, że trafią do grupy, która będzie zainteresowana rezerwacją pokoju i wykupieniem oferty specjalnej. Czy tak się dzieje?
Agencja marketingu influencerskiego BrandLift w raporcie „Potencjał sprzedażowy Instagrama” przedstawia badania, z których wynika „że nieco ponad połowa użytkowników Instagrama, a zwłaszcza użytkowniczek, podjęła decyzję i kupiła co najmniej jeden produkt po zobaczeniu go w serwisie.” [3]
Planując prowadzenie komunikacji na Instagramie warto działać co najmniej dwutorowo. Ciekawy, przyciągający oko i wartościowy profil to jedno. Równie ważne jest jednak budowanie zasięgów poprzez współpracę z influencerami.
Przeczytaj również:
TOP 7 hoteli w Polsce na Instagramie
@markowyhotel
Źródło:
[1] https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2020-poland-january-2020-v01
[2] https://iabadex.pl/wyniki_2019q3.php
[3] https://brandlift.pl/media-biznesowe-o-raporcie-brandlift/