Jak nie tracić czasu w social mediach? – TOP 5 porad dla hotelu

Internet to złodziej czasu. Wchodzisz na konto na Facebooku, Instagramie i skrolujesz, skrolujesz… aż dochodzisz do komunikatu „Świetnie! Jesteś na bieżąco”. Czas przecieka przez palce, a właściwa praca stoi w miejscu. Co zatem zrobić, by z mediów społecznościowych korzystać z głową? Oto kilka porad, nie tylko dla hotelarzy, które mogą sprawić, że prowadzenie social media będzie łatwiejsze.

1. Stwórz strategię komunikacji w social mediach

Nie ma chyba nic gorszego, niż usiąść do pracy bez przygotowania. Zamiast zająć się konkretnym tematem, na przykład stworzeniem wpisów o ofertach specjalnych, ty głowisz się od czego zacząć. Dyscyplinę w pracy w mediach społecznościowych pomoże wyrobić Ci strategia komunikacji.

Twoja strategia nie musi być bardzo rozbudowana. Rozpisz, kim są Twoi goście, o czym będziesz do nich mówić i jaki efekt chcesz osiągnąć.
Zrób tabelkę działań w social media na kwartał i bardziej dokładną na miesiąc.

Pobierz planer w wersji do edycji.

Możesz przygotować content wcześniej, a nawet zaplanować jego publikację. Jasne, nie zawsze będzie to możliwe czy nawet wskazane. Ale tam gdzie się da, np. promując pakiety specjalne, opowiadając o historii obiektu lub pokazując lokalne atrakcje – content można stworzyć wcześniej.

2. Poszukaj inspiracji dla social media dla hotelu

Stworzenie contentu na social media może być czasami bardzo proste, ale jeżeli chcemy zaskoczyć odbiorcę ciekawym pomysłem i zyskać tym samym więcej polubień, komentarzy i udostępnień, to musimy postarać się bardziej. Zanim zaczniesz szukać inspiracji stwórz katalog z linkami do ciekawych profili.

Idealnym narzędziem do tego zadania jest Pinterest. Jest to istna kopalnia wiedzy, która pomoże Ci zrobić ciekawe zdjęcia.

Inspiracji szukaj również na innych profilach z branży. Staraj się jednak, żeby nie było to zajęcie, którym zaczynasz dzień pracy. Ustal sobie maksymalny czas, jaki chcesz w ciągu tygodnia poświęcić na research.

A jeśli nie masz czasu na tworzenie contentu na swój profil zawsze możesz zlecić teksty na stronę internetową dla hotelu.

3. Korzystaj z narzędzi do obsługi hotelowych profili w social media

Co zrobić, by nie zaglądać na Instagrama i Facebooka za często? Jak skupić się na innych obowiązkach, gdy media społecznościowe walczą o naszą uwagę?

Rozwiązać te dylematy pomogą nam narzędzia do obsługi mediów społecznościowych. Szczególną uwagę warto zwrócić na polskie narzędzie, które podbija zagraniczne rynki NapoleonCat.

Wcale nie musisz przełączać się między profilami. Profil na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Linkedine, YouTubie czy Google My Business możesz moderować z jednego panelu. Odpowiadać na wiadomości prywatne, na komentarze, a nawet publikować posty. Z panelu do moderacji korzystasz, niczym że skrzynki e-mail. Ciekawą funkcją jest również analityka oraz raport z aktywności moderatorów. Dzięki niemu możesz sprawdzić, jak sprawnie pracuje osoba zajmująca się prowadzeniem social media.

Dodatkowo z poziomu panelu NapoleonCat można również zarządzać opiniami w Google. Darmowa trzymiesięczna wersja próbna.

4. Zobacz, jak social media prowadzą influencerzy

Jeżeli nie jesteś profesjonalnym grafikiem, a zajmujesz się grafikami, to prawdopodobnie korzystasz z narzędzia do tworzenia projektów – Canva. Z programu generalnie warto korzystać. Ale niekoniecznie w social mediach! Bowiem im bardziej zdjęcie będzie wyglądać na naturalne, tym większe szanse, że się spodoba.

Nie trać więc czasu na dobieranie w Canvie odpowiednich kolorów i liter. Zobacz, jak topowi influencerzy prowadzą konta i wzoruj się na nich. Rzadko kiedy dodają robione grafiki. I raczej nie korzystają z układów graficznych typu puzzle. Zamiast poświęcać czas na robienie grafik, zrób ciekawe zdjęcie i edytuj go np. w aplikacji fotograficznej VSCO.

Możesz również kupić presety od influencerów, dzięki którym nawet mało atrakcyjne fotografie będą wyglądać bardziej profesjonalnie.

5. Zarządzaj czasem przez aplikacje

Jeżeli nie musisz, nie instaluj aplikacji social media na smartfonie. Jeżeli jest inaczej i cały wszechświat zmusza Cię do kontaktu przez internet, to wyłącz część powiadomień lub ustaw dzienne limity użytkowania np. Instagrama.

Podsumowanie social media dla hotelu

Najważniejszą rzeczą, która może uchronić Cię przed marnowaniem czasu w mediach społecznościowych, jest po prostu dobry plan dnia. Staraj się wyznaczyć rozsądny czas na tworzenie postów, research, prowadzenie i zarządzanie social media. Bardzo pomocny jest NapoleonCat – bo tu z jednego panelu, można obsługiwać wiele kont, a nawet opinie i pytania w Google! Darmowa trzymiesięczna wersja próbna.