Jak dużo rezerwacji twoi goście robią przez firmową stronę www? Prowadzisz hotel sieciowy – odpowiesz – nawet 70%. Jeżeli nie stoi za tobą globalna marka pewnie odpowiedź będzie zbliżona do 15%. Co zrobić by zwiększyć ten wynik? Oto kilka cennych wskazówek.

 

1. Dbaj o własną stronę www.

Firmowa strona internetowa wcale nie jest przeżytkiem! Choć niestety spotykam się z takim określeniem. Nie wystarczy inwestować czas w media społecznościowe. Czy dodać swój obiekt do serwisów rezerwacyjnych. Strona www to hotelowa wizytówka i element wpływający na to, czy gość wybierze właśnie twój hotel. Ważny jest własny system rezerwacji! Kontakt telefoniczny i e-mail to za mało. Zwłaszcza, że większość badań pokazuje, że zwyczajnie w świecie recepcjonista nie odbiera większości połączeń. Poza tym, wydłużamy proces rezerwacji pokoju (telefon-email-potwierdzenie itd.). A to dodatkowa praca i dodatkowe koszty.
Podstawą jest sprawnie działająca mobilna strona internetowa. Warto z agencją opracować ją tak, żeby na różnych etapach wyjścia ze strony zatrzymywała potencjalnego gościa na dłużej. Jak to zrobić?

2. Media społecznościowe.

Nie traktujemy ich z doskoku i nie upierajmy się przy tym, że nie mają wpływu na zainteresowanie naszym obiektem. Zastanów się, jakie social media będą dla Ciebie odpowiednie? Masz profil biznesowy? I wydaje ci się, że Instagram nie jest dla ciebie? Zastanów się raz jeszcze. Jak często w imieniu firm i swoich szefów rezerwacje w hotelach robią młode osoby?
Facebook to oczywiście podstawa. Musisz jednak wiedzieć, że na YouTubie również może znaleźć się miejsce dla twojego hotelu.
Media społecznościowe łączą ze sobą dwie bardzo istotne role – wizerunkową i sprzedażową. Jak sprzedawać poprzez Facebooka i Instagram? O tym, już niedługo.

3. Google.

Tu i przede wszystkim tu zadbaj o wizerunek swojego hotelu. Co wyświetla się na pierwszym miejscu po wpisaniu nazwy twojego obiektu? Czyżby serwis do rezerwacji hoteli? Zmień to. Postaw na reklamę AdWords.

4. Wypróbuj remarketing.

Z pewnością spotkałeś się z tym pojęciem. Jest to reklama skierowana do tych użytkowników, którzy choć raz odwidzą daną stronę internetową. Na podstawie zebranych danych tworzona jest dla nich personalizowana reklama, która pojawia się np. w wyszukiwarkach, serwisach społecznościowych i na portalach tematycznych. Spróbuj, jak remarketing sprawdzi się w budowaniu wizerunku twojego hotelu.

5. Copywriting.

Pisz ciekawie, z polotem i tak, żeby dzięki treściom pozycjonować się naturalnie na wysokich pozycjach w Google. Zadbaj o przystępną i interesującą treść na hotelowej stronie internetowej oraz na swoich firmowych profilach w mediach społecznościowych.

6. Zadbaj o ciekawy i nieszablonowy newsletter.

Bądź inną formę komunikacji z gościem za pośrednictwem poczty elektronicznej. Często spotykam się z tym, że zapisując się do newslettera na internetowej stronie hotelu nie dostaję nawet żadnego potwierdzenia zapisu. A w gorącym okresie wakacyjno-świątecznym nagle ktoś przypomina sobie o tym, że ma całkiem pokaźną bazę kontaktów i czas najwyższy przesłać wiadomość sprzedażową. Czy Ty też tak robisz?

7. Wykorzystuj mobilność.

Nie wyobrażamy sobie już pobytu w hotelu bez szybkiego połączenia z internetem. Jesteśmy online praktycznie przez 24 godziny na dobę. Wejdźmy w interakcję z naszymi gośćmi właśnie za pośrednictwem wifi. Jak? Choćby ustawiając własną stronę internetową jako startową.

Powodzenia!