Jak co roku, Natalia Hatalska wraz z zespołem, przygotowała „Mapę Trendów”. Trendy ujęto w 5 kategoriach (ekonomiczne, środowiskowe, społeczne, komunikacyjne, technologiczne).

 

Trendów jest ponad 50, dlatego zachęcam Was do ich analizy. Link do mapy i opisu. 
Patrząc na aktualnie wiodące trendy społeczne zwróciłam uwagę na „Aging Society”. Czy wiecie, że do 2050 roku co trzeci Europejczyk będzie miał ponad 60 lat? Zastanawiam się, czy w związku z takimi danymi, hoteli w segmencie fizjo oraz medical spa będzie przybywać. Jak tworzone są i będą oferty dla tej grupy społecznej? Podzielcie się komentarzami.

W trendach środowiskowych aktualnie obecnych znaleźć możemy:
„Eco Conscious” – świadomość konsumentów rośnie. Coraz częściej zadajemy sobie pytanie, co możemy zrobić, by nasz wpływ na środowisko był mniejszy.
„Make Air Greener” – zastanawiamy się, jak wykorzystać zieleń do oczyszczania powietrza w miastach i w domach.
Na temat ekokonsumenta pisałam TU – Zagrożone doświadczenia, które elektryzują.

Idąc dalej dochodzimy do trendów ekonomicznych. Chyba nikogo nie zdziwi fakt, że i tu trend „Conscious Consumerism” jest silnie powiązany z świadomością konsumentów oraz z odpowiedzialnym tworzeniem produktów przez marki. Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania CSR (społeczną odpowiedzialnością biznesu). Choć różnie jest ona przez firmy rozumiana i realizowana, to jednak marki zdają sobie sprawę, że żeby zyskać muszą dać od siebie coś więcej niż dobry skład, ładne opakowanie i interesującą reklamę.

Spójrzmy na trendy komunikacyjne. Jednym z nich jest „Being Good” mówiący o tym, że „marki stawiają pierwsze kroki w kierunku wzięcia odpowiedzialności za świat, w którym funkcjonują (w tym walka o różnorodność, zrównoważoną produkcję czy niwelowanie gender gap).” Coraz częściej widać również działania zmierzającego do tego, by tworzyć świadome społeczeństwo, posiadające wiedze i zdolność krytycznego myślenia. Potwierdzeniem niech będą chociażby kampanie informacyjne o tym, czym są fake newsy.

W trendach technologicznych znaleźć możemy np. „Data Is the New Black”, czyli bazowanie na analizie i interpretacji danych. Mamy coraz więcej możliwości na zbieranie różnorodnych informacji. Analizujmy i wyciągajmy z nich wnioski.

Mapę Trendów 2020 opracowaną przez Natalię Hatalską znajdziecie pod tym linkiem.
Warto ją przejrzeć i zastanowić się, jakie trendy mają wpływ na działalność, którą prowadzimy. Powodzenia!