Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych, zaraz po rzuceniu palenia, schudnięciu i spotkaniu miłości życia są podróże. Jak hotelarz może wykorzystać okres noworoczny do przyciągania gości, którzy podróżowanie wpisali w swoją mapę marzeń?

 

Bardzo często ludzki mózg działa na skróty. Jesteśmy wówczas mało odporni na błędy poznawcze, które wpływają na to, jak patrzymy na świat i go oceniamy. I jakie decyzje podejmujemy. Nawet będąc świadomym pułapek, które czyhają na nasz umysł, ciężko wyjść z tego błędnego koła. Bo na przykład, ile razy w ciągu roku obiecujemy sobie, że od poniedziałku rzucimy palenie, zaczniemy chodzić na siłownię albo biegać systematycznie?

 

Poznaj pułapkę myślenia, dzięki której wydawanie pieniędzy boli nas mniej

 

Nie od dziś, w komunikacji sprzedażowej i marketingu, używamy zabiegów, które mają zachęcić klienta do decyzji zakupowej. Jakiś czas temu Media Expert wprowadził reklamę, w której skłaniał swoich klientów do zakupów informacją: „Teraz płacisz 50%. Resztę za pół roku.” Z plakatów RTV EURO AGD krzyczy z kolei przekaz: „W tym roku nie płacisz.”

Skąd takie pomysły? Po co takie zabiegi? Otóż, mniej nas boli wydawanie pieniędzy, jeżeli nie musimy tego zrobić teraz, a perspektywa zapłacenia oddala się w czasie. Wówczas jesteśmy bardziej skorzy do tego, żeby zdecydować się na produkt bądź usługę. Zakup po prostu wydaje nam się łatwiejszy i w zasięgu ręki. Musimy zapłacić za 3 miesiące albo pół roku, a nie teraz.

Czy w takim razie hotelarz projektując pakiet promocyjny może wykorzystać ten błąd poznawczy? Dlaczego nie? Określcie ofertę cenową, skorzystajcie z powyższej wskazówki i zaplanujcie promocję oferty.

 

Jak zaprojektować komunikację?

 

Napisz atrakcyjny tekst na stronę internetową. Opracuj graficznie newslettery do klientów. Stwórz tekst i grafiki na potrzeby kampanii reklamowej w social mediach. Przygotuj np. ulotkę dostępną w hotelu. Skorzystaj z bazy klientów, z którymi masz bezpośredni kontakt na WhatsAppie.

Ważne, żeby nie poprzestać na stworzeniu pakietu i zamieszczeniu go na stronie. Musimy postarać się, żeby pod koniec grudnia i w styczniu tę ofertę komunikować na różne sposoby. Jak? Oto przykład.

1. Pod koniec grudnia wraz z życzeniami noworocznymi wysyłamy krótki tekst, o tym, jak podchodzić do wyznaczania celów. Chwytliwy temat w tym okresie, więc jest szansa na większe zainteresowanie.

2. Na początku stycznia znów ciągniemy temat: „Niech zgadnę czy jednym z twoich postanowień noworocznych są podróże te małe i duże? Mam dla Ciebie podpowiedź jak je zrealizować!” I tu już odnośnik do oferty.

3. Idealnym okresem na przypomnienie się jest najbardziej przygnębiający dzień w roku, zwany Blue Monday. W 2019 roku poniedziałek ten przypada na 21 stycznia. „Niech ten poniedziałek, nie będzie najgorszym dniem w roku, jeszcze masz czas, żeby zrealizować przynajmniej jedno postanowienie noworoczne.”

Oczywiście pomysł sprzedaży oparty o podany wyżej błąd poznawczy można modyfikować dowolnie. Choć postaraj się zawsze wykorzystywać dodatkowe czynniki sprzyjające. W przypadku oferty pojawiającej się w okresie noworocznym jest ich kilka:
– w nowym roku wyznaczamy sobie ambitne plany,
– podobała nam się przerwa świąteczno-noworoczna i już czekamy na kolejny urlop,
– możemy odnieść się do Blue Monday,
– w pakiecie możesz zaoferować również obozy treningowe itp. żeby zwiększyć atrakcyjność promocji.

Mam nadzieję, że tych kilka wskazówek pomoże Ci ułożyć atrakcyjną ofertę promocyjną. Jeżeli zdecydujesz się na jej realizację, koniecznie proszę daj mi znać, jak Ci poszło!
Powodzenia!